Jak uczyć fizyki w gimnazjum?

Dostępność: tak
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 21,00 zł 21.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Mieczysław Sawicki

Jak uczyć fizyki w gimnazjum? Podręcznik dydaktyki fizyki

ISBN 83-86951-55-9
Format A5, s. 216, ilustr., indeks

Książka dla studentów i nauczycieli.

SPIS TREŚCI

Część I. Dydaktyka fizyki jako dyscyplina naukowa

Rozdział 1. Konstrukcja dyscypliny

1.1. O znaczeniu terminu „dydaktyka fizyki”
1.2. Problemy badawcze
1.3. Metody badań i język opisu

Rozdział 2. Problemy integracji z innymi dyscyplinami

2.1. Dydaktyka fizyki jako interdyscyplina
2.2. Fizyka i dydaktyka fizyki
2.3. O związkach dydaktyki fizyki z antropologią filozoficzną
2.4. O związkach dydaktyki fizyki z psychologią rozwwojową

Rozdział 3. Zagadnienia praktyczne w dydaktyce fizyki

3.1. Doskonalenie zawodowe nauczyciela fizyki
3.2. Twórczość nauczyciela fizyki
3.3. Organizacja warsztatu pracy w szkole

Część II. Psychopedagogiczne podstawy dydaktyki fizyki

Rozdział 4. Uczeń jest osobą w stawaniu się

4.1. O znaczeniu terminu „osoba”
4.2. Chrześcijańska pedagogika personalistyczna

Rozdział 5. Relacje międzyosobowe w szkole

5.1. Otwarcie się
5.2. Dialog i spotkanie

Rozdział 6. Wiedza i kształcenie

6.1. Wiedza a kształcenie
6.2. Rodzaje wiedzy i kształcenia
6.3. Wiedza i kształcenie na lekcjach fizyki

Część III. Filozoficzne podstawy dydaktyki fizyki

Rozdział 7. Proces poznawczy w fizyce

7.1. Obserwacja i pomiar
7.2. Eksperyment w fizyce
7.3. Kategoryzacja i matematyzowalność przyrody
7.4. Systemy pojęciowe w fizyce

Rozdział 8. Program nauczania fizyki ze stanowiska metodologii fizyki

8.1. Idea „podstaw programowych”
8.2. Elementy składowe „podstaw programowych”
8.3. Struktura logiczna programu nauczania fizyki w gimnazjum

Rozdział 9. Rozwój umysłowy dziecka a poznanie przez niego przyrody

9.1. Konkretyzacja, schematyzacja i formalizacja
9.2. Rozumowanie, wnioskowanie i uzasadnianie
9.3. Związek przyczynowy a umysł dziecka
9.4. Uniwersalne struktury myślenia w nauczaniu fizyki

Część IV. Zagadnienia metodyczne

Rozdział 10. Jak uczyć pojęć fizyki?

10.1. Proces kategoryzacji na lekcjach fizyki
10.2. Definiowanie pojęć przez dzieci
10.3. Bariery epistemologiczne i pseudopojęcia

Rozdział 11. Jak uczyć praw fizyki?

11.1. Czym są prawa fizyki?
11.2. Rodzaje praw fizyki
11.3. Wykrywanie i formułowanie praw na lekcjach fizyki
11.4. Rozumienie praw fizyki

Rozdział 12. Teorie fizyczne w nauczaniu

12.1. Dydaktyczna postać teorii fizycznych
12.2. Pojęcia, prawa, zasady w świetle teorii fizycznej
12.3. Teorie fizyczne a integracja przyrodoznawstwa
12.4. Obraz świata a teorie fizyczne

Część V. Praktyka procesu nauczania fizyki

Rozdział 13. Zadania w nauczaniu

13.1. Rodzaje zadań w nauczaniu fizyki
13.2. Problemy ogólne (general problems) i zadania twórcze
13.3. Funkcje poznawcze i dydaktyczne ciągów zadaniowych

Rozdział 14. Ocena rozwoju ucznia na lekcjach fizyki

14.1. Dlaczego oceniać?
14.2. Co oceniać?
14.3. Kiedy i jak oceniać?
14.4. Skutki duchowe oceny ucznia

Indeks nazwisk

Indeks rzeczowy

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl